http://dbpedia.org/ontology/abstract
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The Goliath F400 is a three-wheeled pickup … The Goliath F400 is a three-wheeled pickup transporter, made by Hansa-Lloyd and Goliath Company Borgward & Tecklenborg in Bremen, Germany which was sold under the brand Goliath. It was based on the three-wheeled passenger car Goliath Pionier with a closed timber-framed wood cab. Unlike the Pionier, a three-wheel microcar, the rear of the F400 a longer box as panel van or a framed flatbed as pickup truck was installed. The rear axle was mounted on leaf springs, and the engine was under the seat. The front wheel was guided on a single swingarm. The body had a reclined front, externally mounted headlights and unlike the Goliath Pionier not a vertical, but a tilted windshield to reduce wind drag. The maximum speed of the "Quick Transport Vehicle" (Schnelltransporter) was 30 mph. It was equipped with an air-cooled two-cylinder two-stroke engine with 12 to 13.6 hp reached by a 396 cc engine displacement with a bore 60 mm and stroke 70 mm. The rear wheels were driven by a cardan shaft. The F200 was identical except for its smaller 198 cc single cylinder engine with just 6 hp. The maximum load specified for the F200 was only 500 kg, however, in place of the 750 kg maximum for the F400. For a short time, the F200 and F400 were leaders in this market segment with a total production of 18,368 vehicles. In 1935 an in-house manufactured 398 cc engine made its way in production. Other engines as well the smaller 198 cc engine from model 200 were produced by ILO-Motorenwerke. The reason for the half downsized 198cc engine was to meet the legal limit for license-free drivers and for tax credit eligibility. Predecessors of both models were open cab, motorbike based three-wheel freight carts Goliath Rapid/Standard, built 1926 to 1933 and Blitzkarren (Flashcart), built 1924 to 1927. Both these positioned the driver right at the back, behind the load platform, and although they are frequently described as predecessors of the F400, some commentators have objected to the description, pointing out that the F400 had virtually nothing in common with the earlier vehicles, which sold in different, but also in common periods. in different, but also in common periods.
, Der Goliath F 200 und F 400 waren dreirädr … Der Goliath F 200 und F 400 waren dreirädrige Kleintransporter der Hansa-Lloyd- und Goliath-Werke Borgward & Tecklenborg in Bremen-Hastedt, die unter der Marke Goliath verkauft wurden. Sie basierten auf dem dreirädrigen Goliath Pionier mit geschlossenem Fahrerhaus. Anders als der Pionier, ein kleiner Pkw, hatte das Heck des F 200/F 400 eine Pritsche oder einen Kasten. Die an Blattfedern aufgehängte Hinterachse war weiter nach hinten unter den Aufbau gesetzt, der Motor unter der Sitzbank längs um 90° geneigt eingebaut. Das Vorderrad wurde an einer Einarmschwinge geführt. Die Karosserie hatte eine starr angebrachte, nach hinten geneigte Fronthaube, einzeln stehende Scheinwerfer und anders als der Goliath Pionier keine senkrechte, sondern eine leicht nach hinten geneigte Windschutzscheibe. Der Tank befand sich unter der Fronthaube über dem Vorderrad. Die Höchstgeschwindigkeit des F 400 lag bei 50 km/h. Sie wurde mit einem luftgekühlten Zweizylinder-Zweitaktmotor mit 12 bis 13,6 PS aus 396 cm³ Hubraum erreicht (Bohrung 60 mm, Hub 70 mm). Das Eigengewicht des Fahrzeugs betrug laut Typenschild 640 kg, die Nutzlast laut anderen Quellen 500 kg oder 750 kg. Carl F. W. Borgward hatte 1936 die Aufhängung des Vorderrades zum Patent angemeldet. Erst 1940 wurde das Patent erteilt. Der baugleiche F 200 war mit einem 198-cm³-Einzylindermotor und 6 PS schwächer motorisiert. Über ein Dreiganggetriebe mit Mittelschaltung und eine Kardanwelle wurden bei beiden Modellen die Hinterräder angetrieben. Für kurze Zeit waren der F 200 und F 400 mit insgesamt 18.368 gebauten Fahrzeugen Marktführer dieses Segments. Vorgänger beider Modelle war der Goliath Rapid/Standard, ein offener Lastenkarren, bei dem der Fahrer hinter der Ladung saß. bei dem der Fahrer hinter der Ladung saß.
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Goliath F200 (with small engine)
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Goliath F200
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Goliath Company, Bremen, Germany
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Der Goliath F 200 und F 400 waren dreirädr … Der Goliath F 200 und F 400 waren dreirädrige Kleintransporter der Hansa-Lloyd- und Goliath-Werke Borgward & Tecklenborg in Bremen-Hastedt, die unter der Marke Goliath verkauft wurden. Sie basierten auf dem dreirädrigen Goliath Pionier mit geschlossenem Fahrerhaus. Der baugleiche F 200 war mit einem 198-cm³-Einzylindermotor und 6 PS schwächer motorisiert. Über ein Dreiganggetriebe mit Mittelschaltung und eine Kardanwelle wurden bei beiden Modellen die Hinterräder angetrieben. Für kurze Zeit waren der F 200 und F 400 mit insgesamt 18.368 gebauten Fahrzeugen Marktführer dieses Segments.en Fahrzeugen Marktführer dieses Segments.
, The Goliath F400 is a three-wheeled pickup … The Goliath F400 is a three-wheeled pickup transporter, made by Hansa-Lloyd and Goliath Company Borgward & Tecklenborg in Bremen, Germany which was sold under the brand Goliath. It was based on the three-wheeled passenger car Goliath Pionier with a closed timber-framed wood cab. The F200 was identical except for its smaller 198 cc single cylinder engine with just 6 hp. The maximum load specified for the F200 was only 500 kg, however, in place of the 750 kg maximum for the F400. For a short time, the F200 and F400 were leaders in this market segment with a total production of 18,368 vehicles.ith a total production of 18,368 vehicles.
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