Browse Wiki & Semantic Web

Jump to: navigation, search
Http://dbpedia.org/resource/Quasar-Unipower
  This page has no properties.
hide properties that link here 
  No properties link to this page.
 
http://dbpedia.org/resource/Quasar-Unipower
http://dbpedia.org/ontology/abstract The Quasar-Unipower was a box-like car proThe Quasar-Unipower was a box-like car produced in limited numbers between 1967 and 1968 by Universal Power Drives of Perivale, Middlesex, England who also built the Unipower GT sports car. Designed by Quasar Khanh, a French-Vietnamese designer and engineer, the car used plastic inflatable seats, a glass roof and sliding glass doors, in a cube-like configuration that was wider than it was long. The Unipower employed a four-cylinder 1100 cc BMC engine with an automatic transmission. Modified Mini subframes carried the suspension components and Mini 10 inch wheels were used. The car had a top speed of 50 mph (80 km/h).e car had a top speed of 50 mph (80 km/h). , Quasar-Unipower war eine britische AutomobQuasar-Unipower war eine britische Automobilmarke, die nur 1968 von Universal Power Drives in Perivale (Middlesex) gebaut wurde. Der Quasar-Unipower Town Car war äußerst einfach konstruiert. Er war auf der verbreiterten Bodengruppe des BMC ADO16 aufgebaut. Der Wagen stand auf den 10"-Rädern des Mini. Angetrieben wurden sie vom bekannten BMC-Vierzylinder-Reihenmotor mit 1098 cm³ Hubraum. Auf dem 1624 mm langen und 1675 mm breiten Plattformrahmen war ein 1878 mm hoher Würfel aus Aluminiumprofilen aufgebaut, in die Glasfenster eingesetzt waren. Auf jeder Seite gab es zwei Schiebetüren und vorne ebenfalls zwei. Im Glaskasten waren zwei aufblasbare Kunststoffeinzelsitze vorne und dahinter eine Sitzbank für drei Personen aufgebaut.eine Sitzbank für drei Personen aufgebaut.
http://dbpedia.org/ontology/engine http://dbpedia.org/resource/4-cylinder + , http://dbpedia.org/resource/Quasar-Unipower__AutomobileEngine__1 +
http://dbpedia.org/ontology/productionEndYear 1967
http://dbpedia.org/ontology/productionStartYear 1967
http://dbpedia.org/ontology/wikiPageExternalLink http://www.quasar-khanh.com/ + , http://www.quasar-unipower.com/ +
http://dbpedia.org/ontology/wikiPageID 4601587
http://dbpedia.org/ontology/wikiPageLength 1849
http://dbpedia.org/ontology/wikiPageRevisionID 1061595529
http://dbpedia.org/ontology/wikiPageWikiLink http://dbpedia.org/resource/Perivale + , http://dbpedia.org/resource/Mini + , http://dbpedia.org/resource/Unipower_GT + , http://dbpedia.org/resource/Universal_Power_Drives + , http://dbpedia.org/resource/En:Quasar_Khanh + , http://dbpedia.org/resource/Category:Defunct_motor_vehicle_manufacturers_of_the_United_Kingdom + , http://dbpedia.org/resource/4-cylinder + , http://dbpedia.org/resource/List_of_car_manufacturers_of_the_United_Kingdom +
http://dbpedia.org/property/class Special Production
http://dbpedia.org/property/engine 1.1
http://dbpedia.org/property/height 74
http://dbpedia.org/property/length 64
http://dbpedia.org/property/manufacturer Universal Power Drives Ltd
http://dbpedia.org/property/name Quasar-Unipower
http://dbpedia.org/property/production 1967
http://dbpedia.org/property/width 66
http://dbpedia.org/property/wikiPageUsesTemplate http://dbpedia.org/resource/Template:Use_dmy_dates + , http://dbpedia.org/resource/Template:Infobox_automobile + , http://dbpedia.org/resource/Template:Cvt + , http://dbpedia.org/resource/Template:Reflist + , http://dbpedia.org/resource/Template:Use_British_English +
http://dbpedia.org/property/wordnet type http://www.w3.org/2006/03/wn/wn20/instances/synset-car-noun-1 +
http://purl.org/dc/terms/subject http://dbpedia.org/resource/Category:Defunct_motor_vehicle_manufacturers_of_the_United_Kingdom +
http://purl.org/linguistics/gold/hypernym http://dbpedia.org/resource/Car +
http://www.w3.org/ns/prov#wasDerivedFrom http://en.wikipedia.org/wiki/Quasar-Unipower?oldid=1061595529&ns=0 +
http://xmlns.com/foaf/0.1/homepage http://www.quasar-khanh.com/ +
http://xmlns.com/foaf/0.1/isPrimaryTopicOf http://en.wikipedia.org/wiki/Quasar-Unipower +
http://xmlns.com/foaf/0.1/name Quasar-Unipower
owl:sameAs https://global.dbpedia.org/id/oUy1 + , http://www.wikidata.org/entity/Q187984 + , http://dbpedia.org/resource/Quasar-Unipower + , http://de.dbpedia.org/resource/Quasar_Unipower + , http://rdf.freebase.com/ns/m.0cc04p +
rdf:type http://dbpedia.org/class/yago/Conveyance103100490 + , http://dbpedia.org/ontology/MeanOfTransportation + , http://dbpedia.org/class/yago/Car102958343 + , http://dbpedia.org/class/yago/Artifact100021939 + , http://dbpedia.org/class/yago/Object100002684 + , http://dbpedia.org/class/yago/MotorVehicle103791235 + , http://dbpedia.org/class/yago/Self-propelledVehicle104170037 + , http://dbpedia.org/class/yago/WheeledVehicle104576211 + , http://dbpedia.org/class/yago/Whole100003553 + , http://dbpedia.org/ontology/Automobile + , http://dbpedia.org/class/yago/Vehicle104524313 + , http://dbpedia.org/class/yago/PhysicalEntity100001930 + , http://dbpedia.org/class/yago/Container103094503 + , http://dbpedia.org/class/yago/Instrumentality103575240 + , http://schema.org/Product +
rdfs:comment Quasar-Unipower war eine britische AutomobQuasar-Unipower war eine britische Automobilmarke, die nur 1968 von Universal Power Drives in Perivale (Middlesex) gebaut wurde. Der Quasar-Unipower Town Car war äußerst einfach konstruiert. Er war auf der verbreiterten Bodengruppe des BMC ADO16 aufgebaut. Der Wagen stand auf den 10"-Rädern des Mini. Angetrieben wurden sie vom bekannten BMC-Vierzylinder-Reihenmotor mit 1098 cm³ Hubraum. Auf dem 1624 mm langen und 1675 mm breiten Plattformrahmen war ein 1878 mm hoher Würfel aus Aluminiumprofilen aufgebaut, in die Glasfenster eingesetzt waren. Auf jeder Seite gab es zwei Schiebetüren und vorne ebenfalls zwei. Im Glaskasten waren zwei aufblasbare Kunststoffeinzelsitze vorne und dahinter eine Sitzbank für drei Personen aufgebaut.eine Sitzbank für drei Personen aufgebaut. , The Quasar-Unipower was a box-like car proThe Quasar-Unipower was a box-like car produced in limited numbers between 1967 and 1968 by Universal Power Drives of Perivale, Middlesex, England who also built the Unipower GT sports car. Designed by Quasar Khanh, a French-Vietnamese designer and engineer, the car used plastic inflatable seats, a glass roof and sliding glass doors, in a cube-like configuration that was wider than it was long. The Unipower employed a four-cylinder 1100 cc BMC engine with an automatic transmission. Modified Mini subframes carried the suspension components and Mini 10 inch wheels were used. The car had a top speed of 50 mph (80 km/h).e car had a top speed of 50 mph (80 km/h).
rdfs:label Quasar-Unipower , Quasar Unipower
hide properties that link here 
http://dbpedia.org/resource/List_of_Mini-based_cars + , http://dbpedia.org/resource/List_of_car_manufacturers_of_the_United_Kingdom + , http://dbpedia.org/resource/Universal_Power_Drives + , http://dbpedia.org/resource/Emmanuelle_Khanh + , http://dbpedia.org/resource/Quasar_Khanh + http://dbpedia.org/ontology/wikiPageWikiLink
http://en.wikipedia.org/wiki/Quasar-Unipower + http://xmlns.com/foaf/0.1/primaryTopic
 

 

Enter the name of the page to start semantic browsing from.