Browse Wiki & Semantic Web

Jump to: navigation, search
Http://dbpedia.org/resource/Next Generation Supersonic Transport
  This page has no properties.
hide properties that link here 
  No properties link to this page.
 
http://dbpedia.org/resource/Next_Generation_Supersonic_Transport
http://dbpedia.org/ontology/abstract The Next Generation Supersonic Transport iThe Next Generation Supersonic Transport is a supersonic transport (SST) being developed by the Japanese Space Agency JAXA. By comparison to the Concorde, the new design will carry three times the passengers (300), fly at roughly the same speed (Mach 2) 1,522.4 mph (2,450.1 km/h), and have twice the range. The goal is to achieve a ticket price comparable to that of subsonic business class. JAXA had expected to launch the plane by 2015. An 11.5-meter prototype was tested on October 10, 2005. One of the most crucial factors in the commercial viability of a supersonic transport is the strength of the sonic boom it generates. The boom created by Concorde was powerful enough to prevent the aircraft from flying supersonically over land, thus eliminating many possible passenger routes (and contributing to the cancellation of Concorde's American rival, the Boeing 2707). Since the 1960s however, a number of techniques have been developed that may reduce the effect (see the sonic boom article). On May 9, 2008, JAXA announced it would collaborate with NASA to conduct joint research on sonic boom modeling. JAXA is also researching hypersonic transport (Mach 5.0+) 3,806 mph (6,125 km/h), though the goal is not use for commercial aircraft cost competitive with current aircraft.ft cost competitive with current aircraft. , Next Generation Supersonic Transport ist dNext Generation Supersonic Transport ist der Arbeitstitel eines neuen Überschallflugzeuges, an dem die japanische Weltraumbehörde JAXA arbeitet. 2005 war geplant, bis 2015 das erste Flugzeug in Betrieb zu nehmen. Es wurde – bisher – kein flugfähiger Prototyp gebaut. Weiter sind beteiligt Ishikawajima-Harima Heavy Industries, Kawasaki Heavy Industries, Mitsubishi Heavy Industries und Fuji Heavy Industries. Boeing und die NASA erwägen eine Beteiligung an dem Projekt. Die JAXA sieht das Flugzeug als Antwort auf die immer größere Nachfrage nach Passagierkapazitäten. Das Flugzeug soll mehr Passagiere in kürzerer Zeit auf langen Strecken befördern. So gibt es etwa Überlegungen, die Strecke New York – Tokio in sechs Stunden zu bewältigen. Das Flugzeug soll Platz für 300 Passagiere bieten und eine Reisegeschwindigkeit von über Mach 2 erreichen. Die japanischen Ingenieure haben hohe Anforderungen an sich gestellt: Sie wollen ein Flugzeug bauen, welches leise, umweltfreundlich, komfortabel und wirtschaftlich zu betreiben ist.tabel und wirtschaftlich zu betreiben ist.
http://dbpedia.org/ontology/designer http://dbpedia.org/resource/JAXA +
http://dbpedia.org/ontology/numberBuilt 0
http://dbpedia.org/ontology/type http://dbpedia.org/resource/Supersonic +
http://dbpedia.org/ontology/wikiPageExternalLink http://www.aero.jaxa.jp/ +
http://dbpedia.org/ontology/wikiPageID 19638111
http://dbpedia.org/ontology/wikiPageLength 2715
http://dbpedia.org/ontology/wikiPageRevisionID 1050180754
http://dbpedia.org/ontology/wikiPageWikiLink http://dbpedia.org/resource/Boeing_2707 + , http://dbpedia.org/resource/Supersonic + , http://dbpedia.org/resource/JAXA + , http://dbpedia.org/resource/Airliner + , http://dbpedia.org/resource/Sonic_boom + , http://dbpedia.org/resource/Concorde + , http://dbpedia.org/resource/Supersonic_transport + , http://dbpedia.org/resource/Category:Supersonic_transports +
http://dbpedia.org/property/designer http://dbpedia.org/resource/JAXA +
http://dbpedia.org/property/manufacturer not yet planned
http://dbpedia.org/property/numberBuilt 0
http://dbpedia.org/property/primaryUser None Yet
http://dbpedia.org/property/produced 0
http://dbpedia.org/property/status testing
http://dbpedia.org/property/type http://dbpedia.org/resource/Supersonic + , http://dbpedia.org/resource/Airliner +
http://dbpedia.org/property/wikiPageUsesTemplate http://dbpedia.org/resource/Template:Convert + , http://dbpedia.org/resource/Template:Citation + , http://dbpedia.org/resource/Template:Update + , http://dbpedia.org/resource/Template:Aero-2010s-stub + , http://dbpedia.org/resource/Template:Infobox_Aircraft_Type + , http://dbpedia.org/resource/Template:Supersonic_transport + , http://dbpedia.org/resource/Template:Reflist +
http://purl.org/dc/terms/subject http://dbpedia.org/resource/Category:Supersonic_transports +
http://purl.org/linguistics/gold/hypernym http://dbpedia.org/resource/Transport +
http://www.w3.org/ns/prov#wasDerivedFrom http://en.wikipedia.org/wiki/Next_Generation_Supersonic_Transport?oldid=1050180754&ns=0 +
http://xmlns.com/foaf/0.1/isPrimaryTopicOf http://en.wikipedia.org/wiki/Next_Generation_Supersonic_Transport +
owl:sameAs http://www.wikidata.org/entity/Q1636319 + , http://dbpedia.org/resource/Next_Generation_Supersonic_Transport + , http://de.dbpedia.org/resource/Next_Generation_Supersonic_Transport + , https://global.dbpedia.org/id/cJaS + , http://sl.dbpedia.org/resource/Nadzvo%C4%8Dno_letalo_nove_generacije + , http://rdf.freebase.com/ns/m.04n1281 +
rdf:type http://schema.org/Product + , http://www.wikidata.org/entity/Q11436 + , http://dbpedia.org/class/yago/Concept105835747 + , http://dbpedia.org/class/yago/Cognition100023271 + , http://dbpedia.org/class/yago/Kind105839024 + , http://dbpedia.org/class/yago/Abstraction100002137 + , http://dbpedia.org/class/yago/Type105840188 + , http://dbpedia.org/ontology/Aircraft + , http://umbel.org/umbel/rc/Model_airplane + , http://dbpedia.org/class/yago/Idea105833840 + , http://dbpedia.org/class/yago/Content105809192 + , http://dbpedia.org/ontology/Ship + , http://dbpedia.org/class/yago/Category105838765 + , http://dbpedia.org/ontology/MeanOfTransportation + , http://dbpedia.org/class/yago/PsychologicalFeature100023100 +
rdfs:comment Next Generation Supersonic Transport ist dNext Generation Supersonic Transport ist der Arbeitstitel eines neuen Überschallflugzeuges, an dem die japanische Weltraumbehörde JAXA arbeitet. 2005 war geplant, bis 2015 das erste Flugzeug in Betrieb zu nehmen. Es wurde – bisher – kein flugfähiger Prototyp gebaut. Weiter sind beteiligt Ishikawajima-Harima Heavy Industries, Kawasaki Heavy Industries, Mitsubishi Heavy Industries und Fuji Heavy Industries. Boeing und die NASA erwägen eine Beteiligung an dem Projekt.A erwägen eine Beteiligung an dem Projekt. , The Next Generation Supersonic Transport iThe Next Generation Supersonic Transport is a supersonic transport (SST) being developed by the Japanese Space Agency JAXA. By comparison to the Concorde, the new design will carry three times the passengers (300), fly at roughly the same speed (Mach 2) 1,522.4 mph (2,450.1 km/h), and have twice the range. The goal is to achieve a ticket price comparable to that of subsonic business class. JAXA had expected to launch the plane by 2015. An 11.5-meter prototype was tested on October 10, 2005. prototype was tested on October 10, 2005.
rdfs:label Next Generation Supersonic Transport
hide properties that link here 
http://dbpedia.org/resource/Supersonic_transport + , http://dbpedia.org/resource/JAXA + , http://dbpedia.org/resource/Supersonic_aircraft + , http://dbpedia.org/resource/NEXST + http://dbpedia.org/ontology/wikiPageWikiLink
http://en.wikipedia.org/wiki/Next_Generation_Supersonic_Transport + http://xmlns.com/foaf/0.1/primaryTopic
http://dbpedia.org/resource/Next_Generation_Supersonic_Transport + owl:sameAs
 

 

Enter the name of the page to start semantic browsing from.