http://dbpedia.org/ontology/Automobile/wheelbase
|
2623.82
|
http://dbpedia.org/ontology/MeanOfTransportation/height
|
1219.2
|
http://dbpedia.org/ontology/MeanOfTransportation/length
|
4462.78
|
http://dbpedia.org/ontology/MeanOfTransportation/weight
|
1610.28
|
http://dbpedia.org/ontology/MeanOfTransportation/width
|
1953.26
|
http://dbpedia.org/ontology/abstract
|
Der Infiniti Emerg-E ist ein Konzeptfahrze … Der Infiniti Emerg-E ist ein Konzeptfahrzeug, das Infiniti 2012 auf dem Genfer Auto-Salon vorstellte. Der Sportwagen basiert auf dem Lotus Evora. Er verfügt über einen Hybridantrieb mit zwei Elektromotoren, die eine Gesamtleistung von 300 kW (408 PS) und ein Drehmoment von 738 Nm haben und jeweils ein Hinterrad antreiben. Dadurch wird eine Beschleunigung von 0–100 km/h in 4 Sekunden erreicht. Die rein elektrische Reichweite beträgt 48 km, danach springt ein 3-Zylinder-Ottomotor mit 1198 cm³ Hubraum und 35 kW (48 PS) bei, um die Lithium-Ionen-Akku wieder aufzuladen. Dieses kann aber auch manuell mittels Ladekabel über die Steckdose geschehen. Eine Serienproduktion ist nicht geplant.. Eine Serienproduktion ist nicht geplant.
, The Infiniti Emerg-E is a concept sports c … The Infiniti Emerg-E is a concept sports car developed by the Infiniti division of Nissan Motors and unveiled to the public at the 2012 Geneva Motor Show. It is based on the Lotus Evora platform and the hybrid powertrain shown in 2012 as the Lotus 414E concept car. The Emerg-E has two electric motors, one powering each rear wheel, producing a total of 402 bhp (300 kW; 408 PS) with 738 lb⋅ft (1,001 N⋅m) of torque, and providing acceleration to 60 mph (97 km/h) in four seconds. The Emerg-E has a 30 mi (48.3 km) electric-only range, after which an onboard 47 bhp (35 kW; 48 PS) three-cylinder 1.2 L (1,200 cc) petrol engine recharges the lithium-ion battery pack. The car can also be plugged in to recharge. The mid-engined two-seater sports car may not reach production, but was shown as a working prototype at the 2012 Goodwood Festival of Speed.pe at the 2012 Goodwood Festival of Speed.
|
http://dbpedia.org/ontology/battery
|
http://dbpedia.org/resource/Lithium-ion_battery +
|
http://dbpedia.org/ontology/bodyStyle
|
http://dbpedia.org/resource/Coupe +
|
http://dbpedia.org/ontology/class
|
http://dbpedia.org/resource/Concept_car +
|
http://dbpedia.org/ontology/engine
|
http://dbpedia.org/resource/Infiniti_Emerg-e__AutomobileEngine__1 +
, http://dbpedia.org/resource/Nissan_HR_engine +
|
http://dbpedia.org/ontology/height
|
1.2192
|
http://dbpedia.org/ontology/layout
|
http://dbpedia.org/resource/Rear_mid-engine%2C_rear-wheel-drive_layout +
|
http://dbpedia.org/ontology/length
|
4.46278
|
http://dbpedia.org/ontology/manufacturer
|
http://dbpedia.org/resource/Nissan_Motors +
, http://dbpedia.org/resource/Infiniti +
|
http://dbpedia.org/ontology/modelEndYear
|
2012
|
http://dbpedia.org/ontology/modelStartYear
|
2012
|
http://dbpedia.org/ontology/relatedMeanOfTransportation
|
http://dbpedia.org/resource/Lotus_Evora +
|
http://dbpedia.org/ontology/thumbnail
|
http://commons.wikimedia.org/wiki/Special:FilePath/Mondial_de_l%27Automobile_2012%2C_Paris_-_France_%288653301186%29.jpg?width=300 +
|
http://dbpedia.org/ontology/transmission
|
Single-speed reduction
|
http://dbpedia.org/ontology/weight
|
1610280
|
http://dbpedia.org/ontology/wheelbase
|
2.62382
|
http://dbpedia.org/ontology/width
|
1.95326
|
http://dbpedia.org/ontology/wikiPageID
|
34913786
|
http://dbpedia.org/ontology/wikiPageLength
|
3934
|
http://dbpedia.org/ontology/wikiPageRevisionID
|
1106877170
|
http://dbpedia.org/ontology/wikiPageWikiLink
|
http://dbpedia.org/resource/Nissan_electric_vehicles +
, http://dbpedia.org/resource/Lola_Cars +
, http://dbpedia.org/resource/Lithium-ion_battery +
, http://dbpedia.org/resource/Nissan_HR_engine +
, http://dbpedia.org/resource/Category:Infiniti_concept_vehicles +
, http://dbpedia.org/resource/PHEV +
, http://dbpedia.org/resource/Rear_mid-engine%2C_rear-wheel-drive_layout +
, http://dbpedia.org/resource/Concept_car +
, http://dbpedia.org/resource/Category:Sports_cars +
, http://dbpedia.org/resource/Coupe +
, http://dbpedia.org/resource/Lotus_Evora +
, http://dbpedia.org/resource/Category:Plug-in_hybrid_vehicles +
, http://dbpedia.org/resource/Xtrac +
, http://dbpedia.org/resource/Mid-engined +
, http://dbpedia.org/resource/Nissan_Motors +
, http://dbpedia.org/resource/Range_extender_%28vehicle%29 +
, http://dbpedia.org/resource/Goodwood_Festival_of_Speed +
, http://dbpedia.org/resource/Category:Hybrid_electric_cars +
, http://dbpedia.org/resource/Geneva_Motor_Show +
, http://dbpedia.org/resource/Hybrid_vehicle_drivetrain +
, http://dbpedia.org/resource/Technology_Strategy_Board +
, http://dbpedia.org/resource/File:Infiniti_EMERG-E_rear.jpg +
, http://dbpedia.org/resource/Category:Coup%C3%A9s +
, http://dbpedia.org/resource/Sports_car +
, http://dbpedia.org/resource/Infiniti +
|
http://dbpedia.org/property/battery
|
http://dbpedia.org/resource/Lithium-ion_battery +
|
http://dbpedia.org/property/bodyStyle
|
2
|
http://dbpedia.org/property/class
|
http://dbpedia.org/resource/Concept_car +
, http://dbpedia.org/resource/Sports_car +
|
http://dbpedia.org/property/drivetrain
|
http://dbpedia.org/resource/PHEV +
, http://dbpedia.org/resource/Hybrid_vehicle_drivetrain +
|
http://dbpedia.org/property/engine
|
1.2
|
http://dbpedia.org/property/layout
|
http://dbpedia.org/resource/Rear_mid-engine%2C_rear-wheel-drive_layout +
|
http://dbpedia.org/property/manufacturer
|
Infiniti, division of Nissan Motors
|
http://dbpedia.org/property/modelYears
|
2012
|
http://dbpedia.org/property/motor
|
2
|
http://dbpedia.org/property/name
|
Infiniti Emerg-E
|
http://dbpedia.org/property/production
|
Concept car only
|
http://dbpedia.org/property/related
|
http://dbpedia.org/resource/Lotus_Evora +
|
http://dbpedia.org/property/sp
|
uk
|
http://dbpedia.org/property/transmission
|
Single-speed reduction
|
http://dbpedia.org/property/wikiPageUsesTemplate
|
http://dbpedia.org/resource/Template:Convert +
, http://dbpedia.org/resource/Template:Commonscat +
, http://dbpedia.org/resource/Template:Infobox_automobile +
, http://dbpedia.org/resource/Template:Reflist +
, http://dbpedia.org/resource/Template:Short_description +
, http://dbpedia.org/resource/Template:Infiniti_vehicles +
|
http://purl.org/dc/terms/subject
|
http://dbpedia.org/resource/Category:Sports_cars +
, http://dbpedia.org/resource/Category:Infiniti_concept_vehicles +
, http://dbpedia.org/resource/Category:Coup%C3%A9s +
, http://dbpedia.org/resource/Category:Plug-in_hybrid_vehicles +
, http://dbpedia.org/resource/Category:Hybrid_electric_cars +
|
http://purl.org/linguistics/gold/hypernym
|
http://dbpedia.org/resource/Car +
|
http://www.w3.org/ns/prov#wasDerivedFrom
|
http://en.wikipedia.org/wiki/Infiniti_Emerg-e?oldid=1106877170&ns=0 +
|
http://xmlns.com/foaf/0.1/depiction
|
http://commons.wikimedia.org/wiki/Special:FilePath/Infiniti_EMERG-E_rear.jpg +
, http://commons.wikimedia.org/wiki/Special:FilePath/Mondial_de_l%27Automobile_2012%2C_Paris_-_France_%288653301186%29.jpg +
|
http://xmlns.com/foaf/0.1/isPrimaryTopicOf
|
http://en.wikipedia.org/wiki/Infiniti_Emerg-e +
|
http://xmlns.com/foaf/0.1/name
|
Infiniti Emerg-E
|
owl:sameAs |
http://fa.dbpedia.org/resource/%D8%A7%DB%8C%D9%86%D9%81%DB%8C%D9%86%DB%8C%D8%AA%DB%8C_%D8%A7%DB%8C%D9%85%D8%B1%D8%AC-%D8%A7%DB%8C +
, https://global.dbpedia.org/id/FaqN +
, http://dbpedia.org/resource/Infiniti_Emerg-e +
, http://www.wikidata.org/entity/Q12060740 +
, http://rdf.freebase.com/ns/m.0j467pr +
, http://de.dbpedia.org/resource/Infiniti_Emerg-E +
, http://yago-knowledge.org/resource/Infiniti_Emerg-e +
|
rdf:type |
http://dbpedia.org/class/yago/Self-propelledVehicle104170037 +
, http://dbpedia.org/class/yago/Vehicle104524313 +
, http://dbpedia.org/class/yago/Object100002684 +
, http://dbpedia.org/class/yago/PhysicalEntity100001930 +
, http://dbpedia.org/class/yago/Container103094503 +
, http://schema.org/Product +
, http://dbpedia.org/class/yago/Whole100003553 +
, http://dbpedia.org/ontology/Automobile +
, http://dbpedia.org/class/yago/Instrumentality103575240 +
, http://dbpedia.org/class/yago/WheeledVehicle104576211 +
, http://dbpedia.org/class/yago/Car102958343 +
, http://dbpedia.org/class/yago/MotorVehicle103791235 +
, http://dbpedia.org/class/yago/WikicatInfinitiVehicles +
, http://dbpedia.org/class/yago/WikicatConceptAutomobiles +
, http://dbpedia.org/class/yago/Conveyance103100490 +
, http://dbpedia.org/class/yago/Artifact100021939 +
, http://dbpedia.org/ontology/MeanOfTransportation +
|
rdfs:comment |
The Infiniti Emerg-E is a concept sports c … The Infiniti Emerg-E is a concept sports car developed by the Infiniti division of Nissan Motors and unveiled to the public at the 2012 Geneva Motor Show. It is based on the Lotus Evora platform and the hybrid powertrain shown in 2012 as the Lotus 414E concept car. The Emerg-E has two electric motors, one powering each rear wheel, producing a total of 402 bhp (300 kW; 408 PS) with 738 lb⋅ft (1,001 N⋅m) of torque, and providing acceleration to 60 mph (97 km/h) in four seconds. The Emerg-E has a 30 mi (48.3 km) electric-only range, after which an onboard 47 bhp (35 kW; 48 PS) three-cylinder 1.2 L (1,200 cc) petrol engine recharges the lithium-ion battery pack. The car can also be plugged in to recharge.he car can also be plugged in to recharge.
, Der Infiniti Emerg-E ist ein Konzeptfahrze … Der Infiniti Emerg-E ist ein Konzeptfahrzeug, das Infiniti 2012 auf dem Genfer Auto-Salon vorstellte. Der Sportwagen basiert auf dem Lotus Evora. Er verfügt über einen Hybridantrieb mit zwei Elektromotoren, die eine Gesamtleistung von 300 kW (408 PS) und ein Drehmoment von 738 Nm haben und jeweils ein Hinterrad antreiben. Dadurch wird eine Beschleunigung von 0–100 km/h in 4 Sekunden erreicht. Die rein elektrische Reichweite beträgt 48 km, danach springt ein 3-Zylinder-Ottomotor mit 1198 cm³ Hubraum und 35 kW (48 PS) bei, um die Lithium-Ionen-Akku wieder aufzuladen. Dieses kann aber auch manuell mittels Ladekabel über die Steckdose geschehen. Eine Serienproduktion ist nicht geplant.. Eine Serienproduktion ist nicht geplant.
|
rdfs:label |
Infiniti Emerg-E
, Infiniti Emerg-e
|