http://dbpedia.org/ontology/abstract
|
The BMW R51/3 was BMW's second post-World … The BMW R51/3 was BMW's second post-World War II 500 cc motorcycle, following the briefly produced R51/2. It featured a flat-twin engine and exposed drive shaft. In 1951, the R51/3 succeeded and modernized the 1950 R51/2, which was essentially a pre-war design that was produced after the war. The 600 cc R67, R67/2, and R67/3 series and the more sporting R68 model also followed the R51/2.porting R68 model also followed the R51/2.
, De BMW R 51/3 is een motorfiets van het merk BMW.
, Die BMW R 51/3 ist ein von 1951 bis 1954 i … Die BMW R 51/3 ist ein von 1951 bis 1954 in 18.420 Stück produziertes seitenwagentaugliches Zweizylinder-Motorrad des Herstellers BMW mit 500 cm³ Hubraum, Boxermotor mit 18 kW (24 PS) und Kardanantrieb. Der Verkaufspreis betrug 2750 DM. Zusammen mit der gleichzeitig erschienenen BMW R 67 war sie die erste wesentliche BMW-Motorrad-Neuentwicklung nach dem Zweiten Weltkrieg, die auf die BMW R 51 (1938–1940) und die nur 1950 produzierte R 51/2 folgte.nd die nur 1950 produzierte R 51/2 folgte.
, BMW R 51/3 – produkowany od 1951 do 1954 dwucylindrowy (bokser) motocykl firmy BMW. Był następcą modelu R 51/2. Wraz z równolegle pokazanym R 67 stanowił pierwszą większą modyfikację przedwojennego R 51 na którym opierał się jego poprzednik R 51/2.
|
http://dbpedia.org/ontology/thumbnail
|
http://commons.wikimedia.org/wiki/Special:FilePath/R51-3-left.jpg?width=300 +
|
http://dbpedia.org/ontology/wikiPageID
|
8483751
|
http://dbpedia.org/ontology/wikiPageLength
|
5291
|
http://dbpedia.org/ontology/wikiPageRevisionID
|
962638765
|
http://dbpedia.org/ontology/wikiPageWikiLink
|
http://dbpedia.org/resource/Category:Shaft_drive_motorcycles +
, http://dbpedia.org/resource/BMW_R68 +
, http://dbpedia.org/resource/Overhead_valve +
, http://dbpedia.org/resource/Category:Motorcycles_powered_by_flat_engines +
, http://dbpedia.org/resource/Flat-twin_engine +
, http://dbpedia.org/resource/File:BMW_R67-3.jpeg +
, http://dbpedia.org/resource/Motorcycle +
, http://dbpedia.org/resource/World_War_II +
, http://dbpedia.org/resource/Motorcycle_fork +
, http://dbpedia.org/resource/List_of_motorcycles_of_the_1950s +
, http://dbpedia.org/resource/Category:BMW_motorcycles +
, http://dbpedia.org/resource/File:R51-plunger.jpg +
, http://dbpedia.org/resource/BMW_Motorrad +
, http://dbpedia.org/resource/Category:Motorcycles_introduced_in_the_1950s +
, http://dbpedia.org/resource/Drive_shaft +
, http://dbpedia.org/resource/History_of_BMW_motorcycles +
, http://dbpedia.org/resource/Flat-twin +
, http://dbpedia.org/resource/File:R51-3-front.jpg +
, http://dbpedia.org/resource/File:BMW_R_51-3_motorcycle_1951_-_3.jpg +
, http://dbpedia.org/resource/File:Cylinder-fins-comparison.jpg +
|
http://dbpedia.org/property/boreStroke
|
68.0
|
http://dbpedia.org/property/brakes
|
200
|
http://dbpedia.org/property/caption
|
A 1952 R51/3 – note the half-width brakes before 1954
|
http://dbpedia.org/property/compression
|
6.3
|
http://dbpedia.org/property/engine
|
494
|
http://dbpedia.org/property/fuelCapacity
|
17.0
|
http://dbpedia.org/property/fuelConsumption
|
4.5
|
http://dbpedia.org/property/height
|
985.0
|
http://dbpedia.org/property/ignition
|
Magneto
|
http://dbpedia.org/property/length
|
2130.0
|
http://dbpedia.org/property/manufacturer
|
BMW
|
http://dbpedia.org/property/name
|
BMW R51/3
|
http://dbpedia.org/property/oilCapacity
|
2.0
|
http://dbpedia.org/property/power
|
24.0
|
http://dbpedia.org/property/production
|
1951
|
http://dbpedia.org/property/suspension
|
Front telescopic forks, rear plunger
|
http://dbpedia.org/property/topSpeed
|
140.0
|
http://dbpedia.org/property/transmission
|
Single-plate dry clutch, 4-Speed manual
|
http://dbpedia.org/property/wetWeight
|
190.0
|
http://dbpedia.org/property/wheelbase
|
1400.0
|
http://dbpedia.org/property/width
|
790.0
|
http://dbpedia.org/property/wikiPageUsesTemplate
|
http://dbpedia.org/resource/Template:Convert +
, http://dbpedia.org/resource/Template:BMW_motorcycles +
, http://dbpedia.org/resource/Template:Commons_cat_inline +
, http://dbpedia.org/resource/Template:Reflist +
, http://dbpedia.org/resource/Template:Infobox_motorcycle +
, http://dbpedia.org/resource/Template:Refimprove +
|
http://purl.org/dc/terms/subject
|
http://dbpedia.org/resource/Category:Motorcycles_powered_by_flat_engines +
, http://dbpedia.org/resource/Category:BMW_motorcycles +
, http://dbpedia.org/resource/Category:Shaft_drive_motorcycles +
, http://dbpedia.org/resource/Category:Motorcycles_introduced_in_the_1950s +
|
http://purl.org/linguistics/gold/hypernym
|
http://dbpedia.org/resource/BMW +
|
http://www.w3.org/ns/prov#wasDerivedFrom
|
http://en.wikipedia.org/wiki/BMW_R51/3?oldid=962638765&ns=0 +
|
http://xmlns.com/foaf/0.1/depiction
|
http://commons.wikimedia.org/wiki/Special:FilePath/BMW_R_51-3_motorcycle_1951_-_3.jpg +
, http://commons.wikimedia.org/wiki/Special:FilePath/BMW_R67-3.jpeg +
, http://commons.wikimedia.org/wiki/Special:FilePath/Cylinder-fins-comparison.jpg +
, http://commons.wikimedia.org/wiki/Special:FilePath/R51-plunger.jpg +
, http://commons.wikimedia.org/wiki/Special:FilePath/R51-3-front.jpg +
, http://commons.wikimedia.org/wiki/Special:FilePath/R51-3-left.jpg +
|
http://xmlns.com/foaf/0.1/isPrimaryTopicOf
|
http://en.wikipedia.org/wiki/BMW_R51/3 +
|
http://xmlns.com/foaf/0.1/name
|
BMW R51/3
|
owl:sameAs |
http://www.wikidata.org/entity/Q796722 +
, http://yago-knowledge.org/resource/BMW_R51/3 +
, http://rdf.freebase.com/ns/m.027516v +
, http://nl.dbpedia.org/resource/BMW_R51/3 +
, http://he.dbpedia.org/resource/%D7%91.%D7%9E.%D7%95%D7%95_R51/3 +
, https://global.dbpedia.org/id/4xWnj +
, http://pt.dbpedia.org/resource/BMW_R51/3 +
, http://de.dbpedia.org/resource/BMW_R_51/3 +
, http://pl.dbpedia.org/resource/BMW_R_51/3 +
, http://dbpedia.org/resource/BMW_R51/3 +
|
rdf:type |
http://dbpedia.org/class/yago/WheeledVehicle104576211 +
, http://dbpedia.org/class/yago/WikicatMotorcyclesPoweredByFlatEngines +
, http://dbpedia.org/class/yago/WikicatBMWMotorcycles +
, http://dbpedia.org/class/yago/WikicatMotorcyclesIntroducedInThe1950s +
, http://www.wikidata.org/entity/Q34493 +
, http://dbpedia.org/class/yago/Container103094503 +
, http://dbpedia.org/class/yago/Self-propelledVehicle104170037 +
, http://dbpedia.org/class/yago/Vehicle104524313 +
, http://dbpedia.org/class/yago/Whole100003553 +
, http://dbpedia.org/ontology/MeanOfTransportation +
, http://dbpedia.org/class/yago/PhysicalEntity100001930 +
, http://dbpedia.org/ontology/Automobile +
, http://dbpedia.org/class/yago/MotorVehicle103791235 +
, http://dbpedia.org/class/yago/Object100002684 +
, http://dbpedia.org/class/yago/Conveyance103100490 +
, http://dbpedia.org/class/yago/Instrumentality103575240 +
, http://dbpedia.org/class/yago/Artifact100021939 +
, http://dbpedia.org/class/yago/Motorcycle103790512 +
, http://dbpedia.org/ontology/Motorcycle +
|
rdfs:comment |
Die BMW R 51/3 ist ein von 1951 bis 1954 i … Die BMW R 51/3 ist ein von 1951 bis 1954 in 18.420 Stück produziertes seitenwagentaugliches Zweizylinder-Motorrad des Herstellers BMW mit 500 cm³ Hubraum, Boxermotor mit 18 kW (24 PS) und Kardanantrieb. Der Verkaufspreis betrug 2750 DM. Zusammen mit der gleichzeitig erschienenen BMW R 67 war sie die erste wesentliche BMW-Motorrad-Neuentwicklung nach dem Zweiten Weltkrieg, die auf die BMW R 51 (1938–1940) und die nur 1950 produzierte R 51/2 folgte.nd die nur 1950 produzierte R 51/2 folgte.
, De BMW R 51/3 is een motorfiets van het merk BMW.
, The BMW R51/3 was BMW's second post-World … The BMW R51/3 was BMW's second post-World War II 500 cc motorcycle, following the briefly produced R51/2. It featured a flat-twin engine and exposed drive shaft. In 1951, the R51/3 succeeded and modernized the 1950 R51/2, which was essentially a pre-war design that was produced after the war. The 600 cc R67, R67/2, and R67/3 series and the more sporting R68 model also followed the R51/2.porting R68 model also followed the R51/2.
, BMW R 51/3 – produkowany od 1951 do 1954 dwucylindrowy (bokser) motocykl firmy BMW. Był następcą modelu R 51/2. Wraz z równolegle pokazanym R 67 stanowił pierwszą większą modyfikację przedwojennego R 51 na którym opierał się jego poprzednik R 51/2.
|
rdfs:label |
BMW R51/3
, BMW R 51/3
|