http://dbpedia.org/ontology/Automobile/wheelbase
|
2743.2
|
http://dbpedia.org/ontology/MeanOfTransportation/length
|
4572.0
|
http://dbpedia.org/ontology/MeanOfTransportation/weight
|
1179.36
|
http://dbpedia.org/ontology/MeanOfTransportation/width
|
1524.0
|
http://dbpedia.org/ontology/abstract
|
The Allard M is a sports car manufactured … The Allard M is a sports car manufactured by the British Allard Motor Company between 1947 and 1950. It is considered the first civilised sports car by Allard. Production reached approximately 500. The M is a two-door, four-seater convertible and was marketed at the time as a Drophead Coupé. It is powered by a Ford 3.6 litre (3622 cc) engine. Later models were equipped with a Ford Pilot sourced column shift. Three cars were equipped with fixed head coupé bodywork by various coachbuilders.
* 1948 M Drophead Coupé, rear view
* One of three M-types equipped with fixed head bodywork M-types equipped with fixed head bodywork
, Der Allard M ist ein Sportcabriolet, das d … Der Allard M ist ein Sportcabriolet, das die britische Allard Motor Company Ltd. von 1947 bis 1950 herstellte. Es gilt als der erste zivilisierte Sportwagen, den das Unternehmen auflegte. Der M ist ein zweitüriges, viersitziges Cabriolet, eine Karosserieversion, die in Großbritannien als „Drophead Coupé“ angeboten wird. Angetrieben wurde der Wagen von einem seitengesteuerten V8-Motor aus dem Ford Pilot mit 3622 cm³ Hubraum (Bohrung × Hub = 77,79 mm × 95,25 mm). Das 6,1 : 1 verdichtete Aggregat war mit einem Ford-Vergaser bestückt und leistete 85 bhp (62,5 kW) bei 3500/min. Spätere Exemplare des Modells M erhielten auch das Getriebe des Ford Pilot mit Lenkradschaltung. In drei Jahren entstanden etwa 500 Exemplare.drei Jahren entstanden etwa 500 Exemplare.
|
http://dbpedia.org/ontology/alternativeName
|
Allard M1
|
http://dbpedia.org/ontology/engine
|
http://dbpedia.org/resource/Allard_M__AutomobileEngine__1 +
|
http://dbpedia.org/ontology/length
|
4.572
|
http://dbpedia.org/ontology/manufacturer
|
http://dbpedia.org/resource/Allard_Motor_Company +
|
http://dbpedia.org/ontology/productionEndYear
|
1950
|
http://dbpedia.org/ontology/productionStartYear
|
1947
|
http://dbpedia.org/ontology/relatedMeanOfTransportation
|
http://dbpedia.org/resource/Allard_P1 +
|
http://dbpedia.org/ontology/successor
|
http://dbpedia.org/resource/Allard_M2 +
|
http://dbpedia.org/ontology/thumbnail
|
http://commons.wikimedia.org/wiki/Special:FilePath/1949_Allard_M_DHC_3900cc.jpg?width=300 +
|
http://dbpedia.org/ontology/weight
|
1179360
|
http://dbpedia.org/ontology/wheelbase
|
2.7432
|
http://dbpedia.org/ontology/width
|
1.524
|
http://dbpedia.org/ontology/wikiPageID
|
40229900
|
http://dbpedia.org/ontology/wikiPageLength
|
2293
|
http://dbpedia.org/ontology/wikiPageRevisionID
|
1079588306
|
http://dbpedia.org/ontology/wikiPageWikiLink
|
http://dbpedia.org/resource/Category:Allard_Motor_Company_vehicles +
, http://dbpedia.org/resource/Allard_Motor_Company +
, http://dbpedia.org/resource/Category:Cars_introduced_in_1947 +
, http://dbpedia.org/resource/Ford_Pilot +
, http://dbpedia.org/resource/Allard_P1 +
, http://dbpedia.org/resource/Allard_M2 +
, http://dbpedia.org/resource/Category:Sports_cars +
, http://dbpedia.org/resource/Category:Convertibles +
, http://dbpedia.org/resource/Ford_Motor_Company +
|
http://dbpedia.org/property/aka
|
Allard M1
|
http://dbpedia.org/property/engine
|
3.6
|
http://dbpedia.org/property/manufacturer
|
http://dbpedia.org/resource/Allard_Motor_Company +
|
http://dbpedia.org/property/name
|
Allard M
|
http://dbpedia.org/property/predecessor
|
none
|
http://dbpedia.org/property/production
|
1947
|
http://dbpedia.org/property/related
|
http://dbpedia.org/resource/Allard_P1 +
|
http://dbpedia.org/property/sp
|
uk
|
http://dbpedia.org/property/successor
|
http://dbpedia.org/resource/Allard_M2 +
|
http://dbpedia.org/property/wikiPageUsesTemplate
|
http://dbpedia.org/resource/Template:Infobox_automobile +
, http://dbpedia.org/resource/Template:Use_British_English +
, http://dbpedia.org/resource/Template:Use_dmy_dates +
, http://dbpedia.org/resource/Template:Reflist +
, http://dbpedia.org/resource/Template:Convert +
|
http://purl.org/dc/terms/subject
|
http://dbpedia.org/resource/Category:Cars_introduced_in_1947 +
, http://dbpedia.org/resource/Category:Allard_Motor_Company_vehicles +
, http://dbpedia.org/resource/Category:Sports_cars +
, http://dbpedia.org/resource/Category:Convertibles +
|
http://purl.org/linguistics/gold/hypernym
|
http://dbpedia.org/resource/Car +
|
http://www.w3.org/ns/prov#wasDerivedFrom
|
http://en.wikipedia.org/wiki/Allard_M?oldid=1079588306&ns=0 +
|
http://xmlns.com/foaf/0.1/depiction
|
http://commons.wikimedia.org/wiki/Special:FilePath/1949_Allard_M_DHC_3900cc.jpg +
, http://commons.wikimedia.org/wiki/Special:FilePath/1948_Allard_M-type_3.9_Rear.jpg +
, http://commons.wikimedia.org/wiki/Special:FilePath/1948_Allard_M_Coup%C3%A9_in_Black%2C_front_right2.jpg +
|
http://xmlns.com/foaf/0.1/isPrimaryTopicOf
|
http://en.wikipedia.org/wiki/Allard_M +
|
http://xmlns.com/foaf/0.1/name
|
Allard M
|
owl:sameAs |
http://dbpedia.org/resource/Allard_M +
, http://rdf.freebase.com/ns/m.0wqywmk +
, http://de.dbpedia.org/resource/Allard_M +
, https://global.dbpedia.org/id/fV5T +
, http://www.wikidata.org/entity/Q16997136 +
, http://yago-knowledge.org/resource/Allard_M +
, http://he.dbpedia.org/resource/%D7%90%D7%9C%D7%90%D7%A8%D7%93_M +
|
rdf:type |
http://dbpedia.org/class/yago/WikicatSportsCars +
, http://dbpedia.org/class/yago/WikicatVehiclesIntroducedIn1947 +
, http://dbpedia.org/class/yago/WikicatConvertibles +
, http://dbpedia.org/class/yago/Instrumentality103575240 +
, http://dbpedia.org/ontology/MeanOfTransportation +
, http://dbpedia.org/class/yago/MotorVehicle103791235 +
, http://dbpedia.org/class/yago/WheeledVehicle104576211 +
, http://dbpedia.org/class/yago/Car102958343 +
, http://dbpedia.org/class/yago/Container103094503 +
, http://dbpedia.org/class/yago/PhysicalEntity100001930 +
, http://dbpedia.org/class/yago/Vehicle104524313 +
, http://dbpedia.org/class/yago/Self-propelledVehicle104170037 +
, http://schema.org/Product +
, http://dbpedia.org/class/yago/Object100002684 +
, http://dbpedia.org/class/yago/Artifact100021939 +
, http://dbpedia.org/ontology/Automobile +
, http://dbpedia.org/class/yago/Whole100003553 +
, http://dbpedia.org/class/yago/Conveyance103100490 +
, http://dbpedia.org/class/yago/Convertible103100240 +
, http://dbpedia.org/class/yago/WikicatAllardMotorCompanyVehicles +
, http://dbpedia.org/class/yago/Wikicat1940sAutomobiles +
, http://dbpedia.org/class/yago/SportsCar104285008 +
|
rdfs:comment |
The Allard M is a sports car manufactured … The Allard M is a sports car manufactured by the British Allard Motor Company between 1947 and 1950. It is considered the first civilised sports car by Allard. Production reached approximately 500. The M is a two-door, four-seater convertible and was marketed at the time as a Drophead Coupé. It is powered by a Ford 3.6 litre (3622 cc) engine. Later models were equipped with a Ford Pilot sourced column shift. Three cars were equipped with fixed head coupé bodywork by various coachbuilders.
* 1948 M Drophead Coupé, rear view
* One of three M-types equipped with fixed head bodywork M-types equipped with fixed head bodywork
, Der Allard M ist ein Sportcabriolet, das d … Der Allard M ist ein Sportcabriolet, das die britische Allard Motor Company Ltd. von 1947 bis 1950 herstellte. Es gilt als der erste zivilisierte Sportwagen, den das Unternehmen auflegte. Der M ist ein zweitüriges, viersitziges Cabriolet, eine Karosserieversion, die in Großbritannien als „Drophead Coupé“ angeboten wird. Angetrieben wurde der Wagen von einem seitengesteuerten V8-Motor aus dem Ford Pilot mit 3622 cm³ Hubraum (Bohrung × Hub = 77,79 mm × 95,25 mm). Das 6,1 : 1 verdichtete Aggregat war mit einem Ford-Vergaser bestückt und leistete 85 bhp (62,5 kW) bei 3500/min. Spätere Exemplare des Modells M erhielten auch das Getriebe des Ford Pilot mit Lenkradschaltung.riebe des Ford Pilot mit Lenkradschaltung.
|
rdfs:label |
Allard M
|